Review:Makeup Engagement


Saya makeup sendiri jer masa engagement hari tu. Biasa-biasa jer..Tapi saya tak sangka boleh nampak ok masa photoshoot. Yer la, semua mak andam yang saya pergi cakap diaorang makeup akan nampak cantik dalam gambar. Saya tertanya-tanya, kalau dalam gambar nampak cantik, depan-depan nampak macam mane? Macam hantu? Sebab saya tengok semua pengantin makeup tebal-tebal.

Saya tak edit gambar. Cuma crop dan tambah text. Saya sangat berpuas hati..(puji diri sendiri).

Untuk pengetahuan korang, muka saya banyak bekas jerawat. Alhamdulillah jerawat dah tak ada. Cuma bekas jer. Itu pun kecik-kecik, hitam-hitam. Foundation Color Stay ni memang fevret saya. Coverage dia medium to full. Tapi tak nampak tebal. Yang penting tahan lama. Tidak menyebabkan muka berminyak. Cuma saya tak tahan bau dia. Busuk. Bau chemical. Lepastu masa nak remove makeup, kena remove betul-betul. Bersih-bersih. Sebab kalau tak jerawat tumbuh. Sebab foundation ni sangat 'lekat' kat muka. Bagi saya, saya apply foundation ni guna jari lagi senang dari guna berus atau span. 

Yang lain tu biasa-biasa jer. Saya tak cukur kening pun. Cuma lukis sikit guna eyebrow pencil. Untuk photoshoot saya pekatkan sikit saya punya eyebrow tu supaya nampak kening. Photographer tu cakap, kena guna warna yang pekat sikit supaya dalam gambar nampak. Tengok macam lipstick tu. Kalu ikutkan warna sebenar sangat 'deep' warna dia. Tapi dalam gambar macam natural pink jer...Dan yang ralatnya saya terlupa pakai blush..So tak ada pipi slim di situ...pipi tembam jer ada.

Oleh sebab hasil yang agak memuaskan, saya ingat nak makeup sendiri jer masa nikah.. Untuk resepsi saya tak tentukan lagi...Tengokla macam mane nanti...

XoXo:Firuz



7 comments:

  1. ok dah (^_^)
    make-up sdri je masa nikah nnti... nmpk neutral gitu.. hehe

    ReplyDelete
  2. Cantikla dear.Time nikah memang sesuai make up light2 je. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la..saya pun mempunyai fikiran yang sama...simple untuk nikah

      Delete
  3. kagom nye
    sya xpandai make up! huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun tak pandai..Asalkan bagi saya cantik sudah..bila orang komen saya cuba betulkan guna teknik yang betul..

      Delete
  4. mekap sendiri ke? kemas dan cantik sgt..jimat duit MUA,dah nampak sempurna dh..yg penting nmpk cantik luar n dlm gambar..xperlu tebal2 luar camera..huhu..ngeri tgk..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks sebab puji..Tu la..jimat duit skit kan..Tgh praktis ni..

      Delete