Moment Falling in Love saya

Saya ni masa sekolah tak pernah couple. Suka kat budak lelaki pun tak..Konon jual mahal la..Pastu sambung study oversea. Umur 18 tahun.

18 tahun tu muda. Macam biasa la jual mahal. Kalau tengok student Melayu tak berkenan. Taste high standard sangat. Tapi saya still prefer MELAYU. Dari warga asing. Bagi la Tom Cruise ke, Amitha Batchan ke, saya tetap nak pilih yang MELAYU. Cuma pada masa itu student Melayu lelaki ramai yang tak menyerlah sangat kot.

Bila start belajar, saya sorang jer yang Melayu kat programme. Majority ialah orang putih atau mat saleh. Dan saya rasa saya la paling kecik dan paling muda. Ramai yang tanya umur saya berapa.Stress tau! Saya dah 18 la...Lagipun mungkin nampak macam budak-budak kot. Biasa la orang Melayu. Awet muda..hahahaha..

So ada sorang mamat mat saleh ni. Dia satu group dengan saya. Dia sebenarnya sama umur dengan saya. Tapi badan besar, tinggi..Dia selalu tanya kenapa saya pakai tudung. Jenuh nak jawab tau..Selalu tanya saya kenapa saya tak boleh sentuh lelaki la. Selalu tanya kenapa saya tak boleh clubbing la..Kenapa saya tak minum arak la..Kenapa saya tak pakai skirt pendek la..Semua dia suka tanya. Masa 6 bulan pertama ok lagi. 6 bulan seterusnya saya rasa annoying..

Tapi dia la yang selalu teman saya pagi-pagi buta kat university. Dan lepas setahun saya kenal dia, saya perasan, setiap kali saya dengan dia, jantung saya berdebar-debar. Macam orang baru lari pecut 100 meter. Saya tak tahu apasal saya jadi macam tu. Macam biasa la jual mahal. Dah tetapkan hati nak yang MELAYU. Takkan terpikat dengan bukan Melayu. In denial phase. 

Dua tahun saya kenal dia. Kitaorang jadi rapat. Even keluar sama-sama waktu weekend. Orang putih ni kalau weekend selalunya spent time dengan family atau friends yang terdekat. Diaorang tak campur kerja dengan personal. Dan dengan ini saya rasa diri saya sangat istimewa (perasan lagi). Tapi saya tak pernah bagi tahu dia. Dan dia pun tak ada la cakap apa-apa dengan saya. Dia even pernah bawak saya jumpa parents dia kat kampung. Of coz la saya rasa saya istimewa. Tapi takot nak tanya...

Setiap kali dengan dia, saya akan berdebar. Kalau dia senyum, saya rasa jantung saya sakit. Semua masalah hilang. Pernah sekali, saya sedih tahap maksimum. Saya duduk dekat depan library. Tiba-tiba dia muncul. Dengan senyuman yang buat saya tenang, berdebar-debar..dah lupa dah kesedihan serta-merta. Ajaibkan perasaan cinta?

Masa saya nak balik Malaysia, saya nyaris-nyaris nak bagi tahu kat dia yang saya suka kat dia. Tapi terlupa. Sebab excited nak balik Malaysia. Sekarang saya tahu yang dia dah masuk Islam (alhamdulillah). Tapi belum kahwin and ada girlfriend. Dan setiap kali saya teringat pasal dia atau beremail dengan dia, hati saya masih lagi berbunga-bunga. 

XoXo: Firuz



4 comments:

  1. Menariknya moment Falling In Love awak.. Bak kata orang2 tua, kalo dah jodoh x kemane.. hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la..tapi jodoh saya nampak macam dengan orang lain jer..dengan orang MELAYU..hahahaha

      Delete
  2. jauhnya terjatuh cinta..tp alhamdulillah,dia masuk islam..mungkin tertarik dgn penampilan awk.. :) mesti perasaan dibuai cinta tu lain kan,sbb geografi pun lain :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. perasaan tu yang buat saya rasa seronok..seperti dalam mimpi

      Delete