Rebate RM200/- smartphone untuk belia

First of all nak wish happy new year. Alhamdulillah melangkah lagi kita ke tahun masihi baru. Ramai yang berazam tahun ni? Saya cuma berazam untuk menjadi lebih baik dari tahun-tahun sebelum ni. 

Di samping itu juga saya nak berterima kasih kepada yang dah join GA saya. Terima kasih banyak-banyak.

So hari ni post pasal RM200/- rebate smartphone yang kerajaan nak bagi tu. Semalam penuh komen-komen  dekat twitter and facebook saya. Saya tak kisah sangat sebab komen adalah pandangan individu. Tapi kadang-kadang saya terkilan dengan kawan-kawan yang saya kenal budi pekerti mampu mengeluarkan kata-kata yang saya rasa tak akan keluar dari mulut dia. Macam saya tak cukup kenal orang ni. Buatkan saya tertanya-tanya, saya tak kenal raja lama sangat. So mungkin ada perangai dia yang saya tak tahu...Boleh ker saya terima nanti????

Berbalik kepada rebate ni, dia ada syarat kelayakan.

1. Gaji bawah RM3000/-
2. Umur 21-30 tahun
3. Kena daftar plan jalur lebar
4. Telefon bawah RM500/-

Ni baru syarat general. Tapi dah banyak komen yang saya baca.

Cara - cara nak rebate ialah:

1. Daftar di komunikasibelia punya website dari 1/1/2013 hingga 31/12/2013 atau sehingga kuota penuh.
2. Print slip pendaftaran
3. Bawa slip, I/C ke kaunter telco terpilih.
4. Redeem rebate RM200/- untuk smartphone pilihan.

Saya rasa ramai yang tak boleh masuk website tu sebab ramai yang nak mohon. So kalau korang nak apply, lambat sikit pun tak apa.

Berbaloi ke rebate ni?(pandangan saya)

1. Bagi orang yang cukup syarat tapi sangat berkira nak beli handphone mahal-mahal saya rasa berbaloi jugak. Sebab kadang-kadang ada orang ni dia bukan tak mampu, tapi dia ada priority lain. Mungkin dia ada komitmen. Macam B2B, banyak belanja untuk majlis nak prepare. So kalau nak beli handphone dapat rebate macam ni apa salahnya grab this opportunity kan?

2.  Handphone bawah RM500. "Ukur baju di badan sendiri". Kalau bajet berkira tak payah la nak angan-angan lebih. Sama macam prepare wedding, kalau tak de bajet jangan la berangan nak wedding macam artis-artis yer..Saya pasti ada handphone dalam range itu yang akan memikat hati anda...

3. Daftar jalur lebar. Yang ni paling tricky. Kawan saya kat ofis ni dari awal minggu ni berkira-kira nak daftar ke tak. Sebenarnya bergantung kepada penggunaan handphone anda. Kalau korang guna banyak, saya rasa celcome ok jugak. Tapi kalau korang nak jimat, U mobile pun ok jugak. Survey-survey dulu ok..dan baca terms and condition. Jangan tertipu.

So kalau sape nak apply make sure korang ada duit. Sebab once korang dah register, valid for 1 month only.Bukannya boleh simpan lama-lama. 

XoXo:Firuz

3 comments:

  1. kebetulan kita buat entry yang sama hari ni. :)

    ReplyDelete
  2. then dia based on sapa cepat dia dapat.. 1.5 million je yg boleh b'dftr... ngee~

    ReplyDelete
  3. belum tertarik hati lagi nak daftar apatah lagi membeli..bkn keperluan buat ms ni..henfon yg ada pun dh terlebih dari cukup..huhu..apa2 pun utk family yg kurang berkemampuan,memerlukan henfon,harap bantuan ini dapat membantu :)

    ReplyDelete