Tahun Baru

Alhamdulillah ada yang sudi join GA saya. Terima kasih banyak-banyak. Yang belum join, mari-mari la join. Ada masa lagi...

First nak update pasal kahwin..Dengan bangganya saya macam tak buat apa-apa lagi..Hahahahah..

Butik tu saya macam dah putus asa. Sedey tau..Saya paling benci orang bagi harga package, pastu ada + + +. Dah nama harga package. NETT la..patutnya..Saya tak nak la macam kawan saya. Sewa sepasang baju nikah + sekali makeup RM1500. Saya rasa macam tak berbaloi..Ke harga memang macam tu?

Saya baru tempah dewan dengan catering. Alamatnya bagi orang makan jer...Yang lain tak payah bagi..Hehehe..Dan saya bersyukur tempah dewan awal-awal. sebab sekarang jer dah nak fully booked. Rupanya ramai orang suka dewan Putrajaya ni.. Masjid dan dewan pun saya dah tempah..

Kad undangan lansung tak terfikir. Macam tak nak jemput orang. Saya nak yang simple tapi memorable.. Aaahhh susah betul saya ni. Kadang-kadang rasa simple, tapi sangat complicated untuk mendapatkan apa yang saya nak..Benci..

Untuk diri sendiri hanya siap veil..Huh...Tapi saya dah nekad tak nak pakai inai..

Untuk doorgift saya dah start beli barang..Sekarang tengah buat kira-kira lagi untuk bungkusan. Yang pasti bunga pahar dah beli...Doorgift ni penting. Ikhlas dari hati saya..Mesti buat yang terbaik!

Kek kahwin ni saya bercadang nak buat sendiri..Plan dia macam ni...Beli kek togel (butter cake) kat kedai kek. Pastu beli fondant yang dah siap kat Yummie atau mana-mana kedai jual bahan-bahan kek. Balut kek yang di tempah dengan fondant. Dan hias..Macam senang jer kan? Kita tunggu dan lihat..

Baju - baju ahli keluarga dah siap..Sedondon semua..Tapi kenapa baju pengantin tak siap lagi ni????

Entahla...Ibu sampai cakap "Ko ni nak kahwin ke tak nak?"

XoXo:Firuz

10 comments:

  1. hehe.comeL... =)

    masjid pon kene book ke dear??

    ReplyDelete
  2. pertengahan untuk persiapan majlis memang mood dia akan swing dear. tapi klu nak dekat2 confirm excited. lepas tu akan masuk gear 5 terus. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi saya tak suka kerja lat minit..Tapi saya pun tak ada mood nak buat prep...

      Delete
  3. hehehe..comel je persiapan dia..dewan kat putrajaya cantik2, sbb masih baru kan..dewan sy dulu buruk je :(

    ReplyDelete
  4. ala... slow.. nanti mesti setelnya.. hehe

    ReplyDelete
  5. firuz...mcm dah fed up je dgn preps...jgn dear! chayok2...dugaan mmg byk....u can do it! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam agak fed up sbb tak jumpa yang berkenan..May be just let it be..

      Delete