Proposed Nikah Attire

Belum tunang dah fikir nikah. Sangat teruja nak kahwin. (ker...menggatal nak kahwin...). Ini semua sebab desas-desus mengatakan yang ayah tak mahu tunang lama-lama. Maximum 3bulan jer. Ayah cakap kalau cepat nikah lagi bagus...Hahaha...hahaha...Nak kata gembira ker horor?

Ok berbalik kepada nikah attire.Baju nyer dah siap. Tapi finishingnya tak siap. Hahaha...hahah... Saya pernah tanya dulu macam mane nak meng-WOW-kan songket. This is the reason la...

Mari tengok teaser...Tak la teaser sangat. Macam dah reveal pun.Huhuhu....Tapi saya reveal bersebab. Salah satu nya ialah nak minta pendapat. Sebab secara offline saya mendapat 'tak patut'.


Songket ni dibeli ibu. Saya yang minta songket. Dalam imiginasi saya, saya inginkan songket putih benang silver. Tapi itu yang ibu beli. Warna dia kuning cair. Saya ingat cream. Tapi kuning sebenarnya. Saya redha jer. Sebab saya tak mahu berdrama dalam preparation ni. Mahu go with the flow. Sejujurnya saya agak kecewa. Tapi ada hikmah disebalik ni.InshaAllah.

Puas saya mencari selendang warna sedondon.Akhirnya dapat juga. Ada jer yang jenis sifon RM80/- tapi saya pilih yang RM7.50. Hehehe....

Veil ni adalah kontrovesi. Sebenarnya saya tak tahu nak pakai veil macam mane. Saya tak mahu yang 'blah...' sebab baju konsider simple juga. So saya nak veil yang umph! Saya try nak pakai veil full lace. Ni condition yang belum siap.Korang rasa 'PATUT' atau 'TAK PATUT'?

Sila la komen...buntu nih....

P/s: Dah jumpa card reader setelah menggeledah bilik weekend lepas...huh...

XoXo:Firuz

4 comments:

  1. apa yg berlaku pasti ada sebab :)) sy rasa xslh kan kalau veil beriya2 sikit.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la kan? Tak payah bersungguh-sungguh sangat nak ber-emosi.kita buat jer ape yang ada..so awak rasa veil saya tu mencukupi ker?

      Delete
  2. cantikk.... sgt rare nak tgk org pakai songket time nikah. but u did it. veil tu dah cantik dah, tapi shawl tu awak pakai cemana.. if inner or lilit terus n tak de beading it should be ok kot. sebab veil tu dah sarat kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada juga yg memuji. Thx so much! really made my day. Tak tahu lagi pakai selendang macam mane..baru nak try2.

      Delete