Ber-Vampire di Hospital

Hari Selasa lepas orang Selangor cuti...Kawan saya yang mak buyong tu nak ajak pergi Big Bad Wolf. Saya ikut je..Lagipun kesian kat dia kalau pergi sorang-sorang..Bahaya..(alasan jer ni..).

Hari tu saya tak tau apa yang saya fikir. Saya Makeup yang luar biasa. Tetiba terasa nak perasan macam Bella Cullen. Saya buat la make up macam ni..


Nampak macam tak la teruk sangat. Saya pakai foundation biasa, bedak biasa, Eye shadow Elianto Burlywood, dengan lipstick Maybelline Summer Set.

Masa first kawan saya masuk kereta, dia pandang saya.Saya tanya kenapa. Dia jawab tak ada apa-apa. So saya abaikan dia. Masa shopping-shopping kat Big Bad Wolf ramai jugak yang pandang semacam. Tapi saya tak peduli pun.

Lepas dah shopping buku, kawan saya minta tolong saya temankan dia pergi hospital melawat adik dia. Adik dia tengah chemo. Saya ikut jer la..Sebab cuti..Tak de la buat apa-apa. Kebetulan masa kami datang tu adik tu tengah masukkan darah merah. 

Kawan saya kejutkan adik dia bangun. Adik tu macam bermalas-malasan. Saya duduk atas kerusi yang dekat dengan darah tu. Sekejap-sekejap saya jeling kat darah tu. 

Pastu adik tu bangun dan berpaling ke arah saya. Dia tenung muka saya. Pastu dia cakap,

"Kenapa akak bawak vampire ni datang sini? Nanti habisla darah adik,"

Yang kawan saya ni gelak la macam orang kurang siuman. Saya tanya teruk sangat ke muka saya? Adik tu cakap muka nampak pucat macam vampire. Now I know la kenapa diaorang makeup Bella macam tu...Tapi saya tak peduli la..Konon-konon menjadi la makeup experiment ni.

Pastu masa balik, kita orang nak turun lift. Dalam lift tu ada makcik cleaner. Masa saya masuk makcik tu dah pandang saya. Lepas tu lift tu tetiba tak nak gerak..Dan tetiba-tiba jugak makcik tu cakap,

"Wah...Kenapa lift ni tak nak gerak!!!Hantu tak nak bagi saya turun ker?!!!"

Ada sorang lagi dalam lift tu gelak tak berhenti-berhenti. Kawan saya pun gelak jugak!

Walaupun makcik tu tak baca blog saya...Saya nak mohon maaf. Kalau penampilan saya menakutkan makcik...

XoXo:Firuz

7 comments:

  1. HAHAHA. Lawak lah. Dah dah. Jangan buat perangai gitu lagi ye syg. BHAHAHAHA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak buat lagi kot...xpecially kalau g hospital

      Delete
  2. heheheh ...
    janji awak happy kann ..
    at least merasa gak jadi bella ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tak jadi bella, tapi betul2 jd vampire

      Delete
  3. hehehe. Sya xyah make up pon kLW mLm2 adik Sya takot sbb muke pucat. tunang Sya pon penah terkejot sbb 1 day tetibe Sya bukak tudung dLm kete smbL jeLing die.die kate muke pucat cam antu.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..eyeshadow tu mcm buat kulit sy pucat..saya dah la pakai comel2..tapi jadi menakutkan jugak

      Delete
  4. lawakla.. hehe pengaruh cite kuat sangat ni

    ReplyDelete