Free Gaza

Setiap hari baca, setiap hari tengok kat TV, pilu rasanya...Saya rasa semua pun tahu yang tentera Zionis telah menyerang bumi Palestin sejak awal Muharam lalu. Kadang-kadang saya pun tak tahu apa yang diorang nak. Dah la dapat Masjid Baitulmaqdis tu..Tapi still nak serang Palestin. 

Cukup sekadar itu. Kesinambungannya hanya DOA kita pinta dari Allah supaya Allah melindungi umat Islam seluruh dunia dari ancaman, fitnah, dan perbuatan kejam orang kafir. 

Saya terkesima dengan status kawan saya. Sejak serangan Zionis ni ada la yang share-share pasal kita patut jahui barang-barang yahudi. Yang paling ketara sekali McDonald. 

Ikut hati masing-masing la nak beli ke tak nak. Saya macam keliru dan ragu-ragu. Tapi banyak la juga baca-baca argument kawan-kawan dengan status FB diaorang.

"Jika sekor burung pipit sanggup menambil air menggunakan paruhnya untuk memadamkan api yang membakar Nabi Ibrahim, walaupun ia tahu usaha itu tak akan memadamkan api tersebut, apalah sangat usaha kita untuk memboikot dan tidak makan McD untuk membantu saudara kita yang dibunuh di Gaza.... malulah sikit dgn burung pipit, kita ada akal dan perasaan.... ".

"Memang Yahudi itu zalim. Kebanyakan produk2 di pasaran pun milik mereka. Betul its our own choice to avoid using their product sebab x nak menyokong kekejaman mereka. Akan tetapi, sejauh mana kita pasti hasil keuntungan barang2 itu disalurkan bagi membantu golongan Yahudi yang kejam? Bear in mind bukan semua nya kejam. Sedar kah kita bukan hanya produk milik mereka? IP, teknologi, machineries, keb
anyakan nya juga milik mereka. Would u say ud rather leave ur smartphones, ur cars, ur houses, ur Astro, ur Internet n PCs? Hidup cara da Amish people or orang kita dulu2? Would u wanna follow their way of life? Berkata sesuatu tanpa bukti yang sahih bukan kah dilarang keras dalam Islam? Umpama fitnah kan juga tu? Fikir2 kan.."


These two status really capture my eyes dan buat saya berfikir.

Dulu orang pernah cakap yang Nokia adalah jenama Zionis. Tapi waktu tu semua guna Nokia mana ada jenama lain. Tapi sekarang ada Apple dengan Samsung,  dan Nokia tak wujud pun tak apa kan?

Macam McD tu. Saya makan juga McD. Tapi bila orang dah cakap-cakap macam ni, macam terasa pula. Saya terfikir, kalau tak makan McD tak mati pun. Lagipun boleh jimat duit. Tapi kenapa McD tidak KFC. Kalau pasal Zionis mesti McD. Bukan KFC. 

Kalau tiada angin manakan pokok bergoyang. Mungkin betul McD kepunyaan Zionis. Sebab saya tengok kat tanah haram  Mekkah pun tak ada McD. KFC ada la.

Apa pun yang korang pilih, make sure sentiasa berDOA kepada Allah selamatkan saudara-saudara kita di sana. Bayangkan kalau itu terjadi kepada kita. 

XoXo:Firuz






No comments:

Post a Comment