Kedai Satu Malaysia

Saya konfius dengan kedai satu Malaysia ni. Sepatutnya lagi murah la berbanding dengan kedai-kedai lain. Tapi kenapa sama atau lagi mahal dari kedai lain?

Semalam nak beli choki-choki. Mula-mula saya pergi 7E. Saya nampak harga RM1.30. Lepastu saya ingat mungkin kat kedai satu Malaysia lagi murah. Yer la. Selalunya 7E memang mahal pun. Tapi bila saya pergi kat kedai satu Malaysia tengok, harga dia RM1.50. Saya macam konfius. Kenapa lagi mahal ek?

Tak boleh nak digest benda ni...Balik nanti saya nak compare - compare harga la..Nak tengok. Saya tak nak consumer tertipu...

XoXo:Firuz

2 comments:

  1. ikot pada tempat kot sis...sbb tmpat sy mmg murah harga barang kat kedai 1malaysia...tapi tak semua barang la...kena pandai tengok n pilih la...sm gak macam giant, kedai baju peace...tempat lain ade je promosi n harga murah..kdg tu brg lagi byk drpd kat cni...hihihi...tapi kan 7e mmg mahal kan harga brg2 nyer..hehehe

    ReplyDelete
  2. barangan brand 1Malaysia je yang murah. Barangan brand lain yang dijual di kedai satu malaysia belum tentu murah... saya dah banyak kali pergi. Memang camtu kekdahnya tapi air mineral kat kedai 1Malaysia paling murah berbanding giant, carrefoure, tesco..

    ReplyDelete